• Αρχικη
  • Για την Εν.Ε.Δι.Μ.
    • Γενικά
    • Καταστατικό
    • Διοικητικό Συμβούλιο
    • Εσωτερικός Κανονισμός
  • Συνέδρια
    • Κανονισμός Οργάνωσης Συνεδρίων
    • Προηγούμενα συνέδρια
    • Επερχόμενο Συνέδριο
    • Μελλοντικά Συνέδρια
    • Πρακτικά Συνεδρίων
    • Πρακτικά άλλων συνεδρίων
  • Ανακοινώσεις
  • Πληροφορίες Εγγραφής
  • Επικοινωνια

Οδηγός - Κανονισμός οργάνωσης συνεδρίων - 2. Θέματα δομής και οργάνωσης

  • Εκτύπωση
  • Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο

Ευρετήριο Άρθρου

  • Οδηγός - Κανονισμός οργάνωσης συνεδρίων
  • 1. Πρόταση Οργάνωσης
  • 2. Θέματα δομής και οργάνωσης
  • 3. Δημοσιοποίηση και ενημέρωση
  • 4. Πρακτικά
  • 5. Οικονομικά ζητήματα
  • ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Ι
  • ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΙ
  • Όλες οι σελίδες
Σελίδα 3 από 8

2. Θέματα δομής και οργάνωσης

Επιτροπές

Οι δραστηριότητες των συνεδρίου της ΕΝΕΔΙΜ διακρίνονται σε αυτές που αφορούν στο επιστημονικό του μέρος του προγράμματος εργασιών και σε εκείνες που συνδέονται με κοινωνικο- πολιτιστικές εκδηλώσεις, οι οποίες στοχεύουν στην ανάπτυξη των ευρύτερων δεσμών μεταξύ των μελών της κοινότητας αλλά και στη ανάδειξη των ιστορικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και άλλων χαρακτηριστικών του τόπου που φιλοξενεί το συνέδριο.

Τα ζητήματα που σχετίζονται με τη δομή και την οργάνωση του επιστημονικού προγράμματος του συνεδρίου ανήκουν στην αρμοδιότητα της Επιστημονικής Επιτροπής (ΕΕ) του συνεδρίου, ενώ όσα αφορούν στη συγκρότηση και υλοποίηση του κοινωνικο-πολιτιστικού προγράμματος αποτελούν ευθύνη της Τοπικής Οργανωτικής Επιτροπής (ΤΟΕ), η οποία ορίζεται από το ΔΣ της ΕΝΕΔΙΜ, μετά από συνεργασία με την ομάδα που υπέβαλε την πρόταση οργάνωσης του συνεδρίου.

Η Επιστημονική Επιτροπή (ΕΕ) είναι υπεύθυνη για ζητήματα που σχετίζονται με κάθε πτυχή των επιστημονικών δραστηριοτήτων του συνεδρίου, όπως είναι το πρόγραμμα εργασιών του, η διαδικασία κρίσης των κειμένων που υποβάλλονται, η επιλογή των προσκεκλημένων ομιλητών, κ.ά.

Η ΕΕ αποτελείται από 10 το μέγιστο τακτικά μέλη της ΕΝΕΔΙΜ, από τα οποία τουλάχιστον 2 προέρχονται από την ομάδα που ζήτησε την οργάνωση του συνεδρίου, 2 ορίζονται από το ΔΣ της Ένωσης, ένα εκ των οποίων πρέπει να είναι μέλος του ΔΣ, το 1 είναι το τακτικό μέλος που προέδρευε στην ΕΕ του προηγούμενου συνεδρίου και τα υπόλοιπα μέλη ορίζονται μετά από σχετική συνεργασία του ΔΣ με τα μέλη της τοπικής ομάδας.

Πρόεδρος της ΕΕ ορίζεται ένα από τα μέλη της τοπικής ομάδας, μετά από απόφαση της ΕΕ στην πρώτη συνεδρίασή της.

Η ΕΕ συνεργάζεται στενά με το ΔΣ, στο οποίο παρουσιάζει, μετά το πέρας των εργασιών του συνεδρίου, σύντομη απολογιστική έκθεση (περιλαμβάνει στοιχεία σχετικά με τις συμμετοχές, τις επιστημονικές δραστηριότητες και τα οικονομικά).

Η Τοπική Οργανωτική Επιτροπή (ΤΟΕ) έχει την ευθύνη όλων των ζητημάτων που αφορούν σε θέματα οργάνωσης και υποστήριξης τόσο της προετοιμασίας όσο και της πραγματοποίησης του συνεδρίου.

Η ΤΟΕ αποτελείται από ερευνητές, φοιτητές και εκπαιδευτικούς που εργάζονται στην ευρύτερη περιοχή του τόπου διεξαγωγής του συνεδρίου, συντονίζεται από την ΕΕ και προεδρεύεται από τον Πρόεδρο της τελευταίας.


Επιστημονικές δραστηριότητες του συνεδρίου

Εισηγήσεις στην ολομέλεια: Εισηγήσεις σχετικές με το θέμα του συνεδρίου, διάρκειας 45 – 60 λεπτών:

  • Τρεις, με τη μορφή κεντρικής ομιλίας, από επιστήμονες της Διδακτικής των Μαθηματικών από το εξωτερικό (δύο) και από την Ελλάδα ή την Κύπρο (έναν)
  • Μία, με τη μορφή πάνελ / στρογγυλής τράπεζας, με έναν οργανωτή και 3-4 εισηγητές.

Ερευνητικές εργασίες: Εμπειρικές ή θεωρητικές μελέτες σχετικές με τις θεματικές ενότητες του συνεδρίου. Οι εργασίες, εφόσον γίνουν δεκτές με βάση τη διαδικασία κρίσης που περιγράφεται παρακάτω, δημοσιεύονται στα Πρακτικά του συνεδρίου και παρουσιάζονται κατά τη διάρκεια των εργασιών του με τη μορφή 30λεπτων εισηγήσεων (20 λεπτά παρουσίαση και 10 λεπτά συζήτηση). Τόσο το κείμενο όσο και η παρουσίαση των εργασιών θα πρέπει να περιλαμβάνουν σαφή προσδιορισμό της εστίασης της μελέτης, επισήμανση του θεωρητικού πλαισίου που αξιοποιείται, ανασκόπηση της σχετικής βιβλιογραφίας, παρουσίαση και τεκμηρίωση της μεθοδολογίας που χρησιμοποιείται (ή του επιχειρήματος που διατυπώνεται, εφόσον πρόκειται για θεωρητική εργασία), δεδομένα, αποτελέσματα και συζήτηση -συμπεράσματα.

Αναρτημένες εργασίες / posters (ΑΕ): Εργασίες που είτε βρίσκονται σε διαδικασία εξέλιξης και δεν προσφέρονται για ολοκληρωμένη παρουσίαση είτε είναι καταλληλότερες για παρουσίαση σε εικονική ή γραφική μορφή, όπως πιλοτικές έρευνες, λογισμικά, καινοτόμες εκπαιδευτικές παρεμβάσεις, εναλλακτικά εκπαιδευτικά προγράμματα, κτλ. Τα posters, εφόσον εγκριθούν, αναρτώνται σε χώρο που διατίθεται για αυτόν το σκοπό και ορίζεται συγκεκριμένη ημέρα και ώρα στο πρόγραμμα των εργασιών του συνεδρίου, κατά την οποία οι συντελεστές τους έχουν την ευκαιρία να συνομιλήσουν και να ανταλλάξουν απόψεις με τους συνέδρους.

Ομάδες ανταλλαγών (ΟΑ): Η μοναδική ομαδική επιστημονική δραστηριότητα του συνεδρίου, η οποία προσφέρει στους συμμετέχοντες την ευκαιρία να μοιραστούν απόψεις, συνεργαζόμενοι για την επεξεργασία συγκεκριμένων θεμάτων. Μια ομάδα ανταλλαγών μπορεί να ξεκινήσει με τη σύντομη παρουσίαση ενός προβληματισμού, των ερευνητικών δεδομένων μιας θεματικής περιοχής ή με κάποιο άλλο ερέθισμα (π.χ., ένα απόσπασμα μιας διδασκαλίας ή άλλου τύπου δεδομένα), με στόχο την εμπλοκή των συνέδρων σε κριτική συζήτηση (1ο μέρος) και να συνεχίσει με εργασία σε ομάδες για την επεξεργασία ενός θέματος (π.χ., ανάλυση ενός διδακτικού επεισοδίου ή μιας συνέντευξης, κατασκευή και διδακτική αξιοποίηση μιας δραστηριότητας, διαμόρφωση προτάσεων για τη διδακτική διαχείριση μιας συγκεκριμένης ενότητας, αξιολόγηση μιας διδακτικής παρέμβασης ή ενός διδακτικού εργαλείου, κ.τ.λ.).

Οι ομάδες ανταλλαγών θα πρέπει να έχουν ένα συντονιστή και έναν έως τρεις συν-διοργανωτές. Στο πρόγραμμα εργασιών του συνεδρίου προβλέπονται δύο συναντήσεις για κάθε ομάδα, διάρκειας 60 λεπτών η καθεμία. Στο κείμενο που υποβάλλεται για κρίση πρέπει να περιγράφεται με σαφήνεια τόσο η θεματική της ομάδας όσο και ο τρόπος εργασίας της σε καθεμία από τις δύο συνεδρίες.

Άλλες δραστηριότητες: Καινοτόμες δραστηριότητες, με στόχο την ενημέρωση και την ενεργοποίηση των συνέδρων σχετικά με ζητήματα αιχμής του πεδίου, ανοιχτές σε όλους τους συνέδρους. Οι δραστηριότητες αυτές αποτελούν επιλογή της εκάστοτε ΕΕ, συζητιούνται με το ΔΣ και συχνά αποτελούν ‘σήμα κατατεθέν’ για την ιδιαίτερη ταυτότητα που, ενδεχομένως, επιθυμούν να προσδώσουν στο συνέδριο οι οργανωτές του. Επιπλέον, στις εργασίες του συνεδρίου μπορεί να ενταχθούν δραστηριότητες που στοχεύουν στην ανάπτυξη της κοινότητας της Διδακτικής των Μαθηματικών (π.χ., Εργαστήρια σχετικά με μεθόδους έρευνας για Υποψήφιους Διδάκτορες), στην καλύτερη εξυπηρέτηση των στόχων των συνεδρίων της (π.χ., Ομάδα συζήτησης για την αξιολόγηση επιστημονικών εργασιών), στην ενημέρωση για την ερευνητική δραστηριότητα στο πεδίο (π.χ., παρουσίαση ερευνητικών προγραμμάτων) και στη στήριξη της εκπαιδευτικής πράξης (π.χ., Ομάδα Ανταλλαγών για τη σχέση έρευνας και διδακτικής πράξης).

Όλες οι εργασίες που υποβάλλονται για ένταξη στο πρόγραμμα εργασιών του συνεδρίου θα πρέπει να ακολουθούν τις οδηγίες συγγραφής (Παράρτημα ΙΙ) και υπόκεινται σε διαδικασία τυφλής κρίσης από δύο κριτές, η οποία εποπτεύεται από την ΕΕ, σε συνεργασία με την/τον Γραμματέα της Ένωσης. Σε περίπτωση απόκλισης των κρίσεων, πραγματοποιείται και τρίτη κρίση από μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής του συνεδρίου.

Για τις Ερευνητικές Εργασίες, οι κριτές προέρχονται από έναν κατάλογο που συγκροτείται με πρόσκληση της εκάστοτε ΕΕ και ενημερώνεται με ευθύνη της, ο οποίος περιλαμβάνει όλα τα τακτικά μέλη της ΕΝΕΔΙΜ που έχουν παρουσιάσει τουλάχιστον 2 ανάλογες εργασίες σε παρελθόντα συνέδριά της (δεξαμενή κριτών). Για τις υπόλοιπες εργασίες ως κριτές λειτουργούν τα μέλη της ΕΕ και ενίοτε μέλη της Ένωσης από τη δεξαμενή κριτών, όταν αυτό κριθεί απαραίτητο ή σκόπιμο (τη σχετική ευθύνη έχει ο Πρόεδρος της ΕΕ).

Οι εργασίες που γίνονται δεκτές δημοσιεύονται στα Πρακτικά του συνεδρίου, τα οποία εκδίδονται πριν την έναρξη των εργασιών του. Ειδικότερα, για τις Ερευνητικές Εργασίες που ανήκουν σε καθεμία από τις θεματικές περιοχές του συνεδρίου και εφόσον αυτό είναι εφικτό, προκαλούνται από την ΕΕ μέλη της κοινότητας που έχουν εργαστεί στη συγκεκριμένη περιοχή να τις μελετήσουν και να επιχειρήσουν μια σύνθεσή τους, με βάση τα σχετικά ελληνικά και διεθνή ερευνητικά δεδομένα (το σχετικό κείμενο δημοσιεύεται επώνυμα στα Πρακτικά του συνεδρίου).

Το χρονοδιάγραμμα που ακολουθείται για την υποβολή και κρίση των εργασιών έχει ως εξής: Υποβολή ΕΕ, ΑΕ & προτάσεων για ΟΑ, Μάρτιος - Απρίλιος του έτους Χ, ολοκλήρωση των κρίσεων και τελικές αποφάσεις για όλες τις επιστημονικές εργασίες και εκδηλώσεις, Ιούνιος – Ιούλιος του έτους Χ. 

  • Προηγούμενο
  • Επόμενο

Eπόμενο Συνέδριο της Ένωσης

fbcover

 

10ο Συνέδριο

Μαθηματική Εκπαίδευση και Πολιτειότητα

17-19 Μαΐου - Αλεξανδρούπολη, Ελλάδα

 Πληροφορίες

Login

  • Ξεχάσατε τον κωδικό σας;
  • Ξεχάσατε το όνομα χρήστη;

Τελευταία Άρθρα

  • Πληροφορίες Εγγραφής (Uncategorised) 28-02-2024

    Χρήσιμες Πληροφορίες για την εγγραφή νέων μελών της Ενεδιμ Κατηγορίες Μελών Ως τακτικό μέλος...

  • ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ (Uncategorised) 18-01-2024

       ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

  • ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ (Uncategorised) 18-01-2024

       ...

  • 2η διαδικτυακή ημερίδα στο πλαίσιο των Δράσεων για τους νέους ερευνητές και τις νέες ερευνήτριες (Νέα - Ανακοινώσεις) 03-06-2023

    Αγαπητά μέλη της ΕΝΕΔΙΜ, νέοι ερευνητές και νέες ερευνήτριες, Σας προσκαλούμε στη 2η διαδικτυακή...

  • Facebook (Νέα - Ανακοινώσεις) 19-06-2022

    Μπορείτε να ενημερώνεστε για τρέχοντα θέματα που αφορούν στη Διδακτική των μαθηματικών αλλά και...

  • Διαδικτυακή ημερίδα με θέμα «Επικαιροποιημένα ΠΣ για τα Μαθηματικά στην Ελλάδα: Έρευνα και εμπειρίες από άλλες χώρες» (Νέα - Ανακοινώσεις) 19-06-2022

    το Σάββατο 7 Μαίου 2022 στις 10:00-13:00 το ΔΣ της ΕΝΕΔΙΜ διοργάνωσε διαδικτυακή ημερίδα με θέμα...

  • ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΝΕΟΙ ΕΡΕΥΝΗΤΕΣ και ΝΕΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΡΙΕΣ της Διδακτικής των Μαθηματικών (ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΕΣ, ΝΕΟΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΕΣ) (Νέα - Ανακοινώσεις) 19-06-2022

    Η ΕνΕΔιΜ πρόκειται να αναπτύξει δράσεις για την υποστήριξη νέων ερευνητών και νέων ερευνητριών που...

  • 45ο Συνέδριο της Διεθνούς Ομάδας για την Ψυχολογία της Μαθηματικής Εκπαίδευσης (Μελλοντικά Συνέδρια) 18-06-2022

    45η Ετήσιας Συνάντησης της Διεθνούς Ομάδας για την Ψυχολογία της Μαθηματικής Εκπαίδευσης στο...

  • 22ο συνέδριο επίλυσης προβλημάτων στη Μαθηματική Εκπαίδευση - ProMath 2022 (Μελλοντικά Συνέδρια) 18-06-2022

    Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, Ελλάδα. Το συνέδριο θα διεξαχθεί από 22 Αυγούστου έως 24...

© 2015 | Yλοποίηση Optimum Πληροφορική

Πληροφορίες Εγγραφής